De klant en de uitdaging

Echter blijkt in de praktijk dat het nog vrij lastig is om ook daadwerkelijk succes te boeken. Dit is Mael wel gelukt.

In maart 2016 richtten de voetballers Siem en Luuk de Jong het modemerk Mael Studio op. Unieke tassen, schoenen en kleding vliegen als warme broodjes over de online toonbank. Het succes blijkt zo groot te zijn dat nu, twee jaar later, een heuse Mael Studio winkel is geopend in de 9 Straatjes in Amsterdam. Wat is het geheim van dit modemerk?

Je kent de broertjes de Jong waarschijnlijk wel van het voetbalveld. Siem speelt bij Ajax, Luuk bij PSV. Op het veld zijn ze geduchte tegenstanders, terwijl ze in hun vrije tijd zij aan zij staan als businesspartners. De twee zijn namelijk samen oprichters van het modemerk Mael Studio. Met hun label richten ze zich op mannen die houden van mode die niet te schreeuwerig is, maar wel uniek.

Online focus

We zien tegenwoordig dat er steeds meer mensen online voor zichzelf willen beginnen. Merken en webshops schieten als paddenstoelen uit de grond. Iedereen denkt uniek te zijn en een goede kans te hebben op een groot (online) succes. Echter blijkt in de praktijk dat het nog vrij lastig is om ook daadwerkelijk succes te boeken. Dit is Mael wel gelukt. Door voornamelijk te focussen op online weten ze precies de juiste doelgroep te bereiken en zien we in het straatbeeld steeds meer mensen met Mael items lopen.

Social media en influencer marketing

Het unieke van Mael is dat het merk een mono brand is. De leren schoenen en tassen van het merk worden niet verkocht in andere winkels, maar kun je alleen in de webshop en de fysieke winkel van het merk kopen. Daarbij zetten ze flink in op online marketing. Hierdoor is het label binnen een korte tijd uitgegroeid tot een groot succes. Zo maken ze effectief gebruik van social media en influencer marketing. Niet alleen de broertjes zelf dragen de items, maar ook diverse bekendheden en invloedrijke personen zijn fan van dit merk. Dit laten ze maar al te graag zien op hun social media kanalen met duizenden volgers, waardoor er in een korte tijd een enorme doelgroep wordt bereikt. Met deze strategie weten ze diverse prospects te prikkelen. Want wie wil er nou niet in deze items lopen als zulke grootheden het ook dragen?

Ondersteuning Traffic Today

Wij – Traffic Today – ondersteunen samen met onze partner Best4u, Mael met hun online marketing werkzaamheden. Dit uit zich in het aanbieden van hulp bij het bedenken en uitvoeren van de online marketing strategie. Zo staan we Mael bij om online een merk neer te zetten. Vanuit de uitgewerkte strategie wordt bijvoorbeeld Google AdWords ingezet en wordt deze campagne stap voor stap verder uitgebreid met bijvoorbeeld Google Shopping en dynamische remarketing. Daarbij geven we social media advies, helpen we bij social media advertisement en houden we ons bezig met conversieoptimalisatie. Uiteraard kijken we altijd samen waar er nieuwe kansen liggen en spelen we hier waar nodig op zodat Mael online blijft groeien.

Fysieke winkel

Dankzij het online succes van het modemerk is er dus ook besloten om een fysieke winkel te openen. Deze vind je in de populaire 9 Straatjes in Amsterdam. Ondanks de komst van de fysieke winkel, willen ze zich toch voornamelijk blijven focussen op online. En natuurlijk op voetbal, want dat staat nog steeds op nummer één…

Traffic Today neemt echt de leiding in de online marketing campagne en dat kunnen we waarderen. Hier hebben we ook specifiek om gevraagd.

Resultaten in cijfers
+%
online omzet

Weten waar jouw kansen liggen?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen?

Wij maken het mogelijk voor Mael Studio

Zwembadstore.com

Vorige case

Bar Company

Volgende case
Close Hoor het van Steven

Wij helpen je graag op het gebied van online marketing.

Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.