De klant en de strategie

Van een kleine evenementen locatie in de bossen van Rijssen naar een toonaangevende partij voor personeelsuitjes; dit is wat het doel is van Het Schwarzwald.

 

Het is ongeveer een jaar geleden dat de samenwerking tussen Traffic Today en Het Schwarzwald is begonnen. Tijdens de kick-off is onze gezamenlijke missie uitgesproken: de zoektermen ‘personeelsfeest’ en ‘bedrijfsfeest’. Deze zoektermen zijn de focus van de gehele campagne. We kwamen er al snel achter dat het probleem niet enkel lag aan de mindere domeinwaarde ten opzichte van de concurrentie, maar ook door de interne concurrentie tussen verschillende pagina’s op de website. Er bestonden verschillende pagina’s rondom de zoektermen ‘personeelsfeest’ en ‘bedrijfsfeest’, waardoor er nooit een stabiele indexatie kon onstaan. Om de doelstelling aan het eind van het jaar te halen hebben de werkzaamheden rondom linkbuilding en de techniek van de website centraal gestaan.

Daarnaast voeren we deze werkzaamheden natuurlijk uit ten behoeve van de website op de bezoekers en de aanvragen voor één van de arrangementen bij Het Schwarzwald. Door de genoemde werkzaamheden uit te voeren; willen we elk jaar een constante stijging hebben in de bezoekersaantallen en de conversies.

Verder is Het Schwarzwald ook zichtbaar via Google Ads, echter beheren zij de campagnes zelf. Waar wij vooral mee helpen is de overview over de campagne; draaien alle campagnes rendabel? Waar liggen de kansen? Wat kan aangepast worden voor een hoger conversiepercentage. Om deze verbeteringen te blijven continueren wordt er maandelijks een afspraak op locatie ingepland om de Ads-campagen door te spreken.

Ten slotte zijn we bezig met conversie optimalisatie. In de basis zat de website technisch goed in elkaar; echter waren nog niet alle conversiepunten optimaal ingericht. Hierbij kun je denken aan formulieren die direct een foutmelding geven zonder dat er intentie is om een formulier te verzenden of bijvoorbeeld oude data dat nog online staat.

Onderzoek

Om de campagne op te starten, is er een 0-meting uitgevoerd; aan de hand van deze 0-meting hebben we de doelstellingen bepaald. Waarom? Er was geen betrouwbare data, waardoor we ook geen reeële doelstellingen konden vormen. Na een maand hebben we een doelstelling gesteld: met beide termen (‘personeelsfeest’ en ‘bedrijfsfeest’) willen we het eind van het jaar in de top-10 van Google staan.

Zoals genoemd hebben we zowel de problemen rondom de domeinwaarde en rondom de interne concurrentie opgelost. Laten we beginnen met de domeinwaarde; we zijn de campagne gestart met 149 verwijzende domeinen. Door te beginnen met het aanvragen van zowel kwalitatieve als kwanitatieve links hebben we een grote stap gemaakt. Daarna is het belangrijk om deze waarde te behouden en om te verbeteren, om zo de gestelde doelen te bereiken.

 

Dan verder met de interne concurrentie. Hoe hebben we dit opgelost? Om de interne concurrentie op te lossen is het een goede oplossing om één sterke pagina te maken, met een sterke SEO-tekst. We hebben deze pagina gecreëerd door de sterkste URL als leidende pagina te gebruiken. Hoe hebben we bepaald welke URL de sterkste waarde heeft? MOZ is hiervoor een geschikte tool; via ‘compare link profiles’ wordt verschillende data van verschillende URL’s met elkaar vergeleken. Het geeft bijvoorbeeld de DA weer, het totale aantal links en de spam score.

Ten slotte hebben we natuurlijk onderzoek gedaan naar conversie optimalisatie. Door een on-page analyse hebben we in kaart gebracht waar de pijnpunten van de website liggen. Waar liggen er nog verbeterpunten om de bezoeker te dienen? En waar loopt de bezoeker vast? Deze analyse is het uitgangspunt geweest met samen met de webbouwer verbeteringen door te voeren.

Resultaten

We hebben het al even gehad over het verbeteren van de domeinwaarde door middel van linkbuilding. Zoals genoemd zijn we destijds begonnen met 149 verwijzende domeinen, momenteel zijn we gegroeid naar 197 verwijzende domeinen. Als we hiermee gaan kijken naar de positie, dan zien we dat we momenteel met het zoekwoord ‘personeelsfeest’ op positie 21 staan.

Als we daarnaast kijken naar de bezoekers, dan zien we dat deze zijn gestegen met met 30,82%. Dit betekent een stijging van 32.350 bezoekers naar 40.987 bezoekers.

Daarnaast is het belangrijk dat er niet enkel bezoekers op de website zijn, maar dat er ook geconverteerd wordt. De belangrijkste conversie voor Het Schwarzwald is het aanvragen van een arrangement op maat. Omdat Het Schwarzwald geen standaard producten aanbied met een vaste prijs, is het lastig om er een conversiewaarde aan de hangen. In 2019 zijn er gemiddeld 35 aanvragen per maand binnengekomen.

Momenteel wordt er door Traffic Today en Het Schwarzwald gewerkt aan de laatste stap richting de top-10 positie voor de zoektermen ‘personeelsfeest’ en ‘bedrijfsfeest’. We hebben hier het volste vertrouwen in, zeker gezien de goede relatie.

Resultaten in cijfers
+%
bezoekers
top 10 posities
aanvragen per maand

Weten waar jouw kansen liggen?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen?

Wij maken het mogelijk voor Het Schwarzwald

Riwal

Vorige case

Sani4all

Volgende case
Close Hoor het van Marthe

Wij helpen je graag op het gebied van zoekmachine optimalisatie.

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.