Dekbedovertrekken &zo

Verdubbeling organisch verkeer

Bekijk de case
case-top-particles
Dekbedovertrekken &zo geoptimaliseerd door Traffic Today
Dekbedovertrekken &zo
Dekbedovertrekken &zo
Dekbedovertrekken &zo
Dekbedovertrekken &zo

We zijn een half jaar bezig met de campagne als we deze case schrijven. Dekbedovertrekken&Zo, een webshop in dekbedovertrekken waar klantvriendelijkheid, service en kennis hoog in het vaandel staan. Monique, eigenaresse van de dekbeddenwebshop, trok de stoute schoenen aan en startte haar eigen webshop. Haar doel met de webshop? Persoonlijk advies met kwaliteitsproducten, dat is de uitstraling die Dekbedovertrekken&Zo nastreeft.

Het doel van de campagne

Het doel om een samenwerking aan te gaan met Traffic Today kwam vanuit de wens om organisch te groeien. Hierdoor wordt er meer organisch verkeer gegenereerd naar de website. De onderliggende behoefte hierbij is om de shop zelfstandig te laten draaien. De focus hierbij lag op de zoekwoorden ‘dekbedovertrekken’ en ‘dekbedden’. Daarnaast was er ook de wens voor website ondersteuning om de user experience te verbeteren.

De campagne

Bij het begin van de campagne had de website een gemiddeld bezoekersaantal van 16.000 per maand. Hiervan kwam 65% a 70% binnen via organische posities. Om hierin een groei te maken, voeren we enerzijds technische SEO uit en anderzijds linkbuilding. Daarnaast zijn we samen met de klant bezig geweest met content optimalisatie. Monique heeft hierin ontzettend veel content geschreven. Mede hierdoor zijn we organisch mooi gegroeid. Om de webshop technisch in orde te maken, hebben we redirects doorgevoerd, structured data ingezet, page speed geoptimaliseerd en 404’s opgelost. De genoemde redirects en 404’s waren een groter issue, waardoor deze direct als quick wins zijn opgelost.

Naast de inzet van SEO om verkeer aan te trekken, willen we het websiteverkeer natuurlijk ook laten converteren. Hier zijn we mee aan de slag gegaan door eerst de beschikbare data beter inzichtelijk te maken. Een voorbeeld is de afrekenmodule, waarbij de uitstroom een stuk duidelijker is. Door hier gezamenlijk mee aan de slag gaan, kunnen we samen het verschil maken!

Als we verder kijken naar de funnel, dan hebben we deze ook ingesteld in Google Analytics. Het was namelijk onduidelijk op welke momenten en op welke pagina’s de uitstroom op de pagina’s was. Hier hebben we een funnel opgezet met de pagina’s die een klant doorloopt, zodat we inzicht hebben in waar we het beste kunnen optimaliseren. Bij het instellen van de funnel zagen we al een paar opmerkelijke punten bij het afrekenen. Hier zijn we momenteel mee aan het testen, om de uitstroom op de website zo laag mogelijk te maken en de ROI te blijven verbeteren.

De toekomst

Momenteel staat er een idee klaar om met  e-mailmarketing te starten. We hebben in het begin al genoemd dat de webshop zich onderscheid door haar persoonlijke aanpak, met een persoonlijke communicatiestijl. E-mailmarketing is hierin een mooi medium om de klant persoonlijk aan te spreken. Hierin kunnen bijvoorbeeld wastips verstuurd worden of een fysieke sample die past bij eerder gekochte artikelen. Maar dit gaat verder: er wordt bijvoorbeeld korting gegeven als een klant meerdere keren een herhaalaankoop heeft gedaan of als een klant een bepaald merk koopt wordt er een seintje gegeven wanneer er een nieuw product in een vergelijkbaar assortiment online staat. Monique wil hierin meerwaarde zijn om zo haar klanten tevreden te stellen, waardoor de kans op een herhaalaankoop wordt vergroot. Door deze onderscheidende factor vast te houden, is het doel natuurlijk ook om nieuwe klanten binnen te halen.

Daarnaast gaan we ons ook focussen op de groei van relevante zoektermen, door de effectieve samenwerking door te zetten zoals deze nu loopt. Gezien het rendement uit SEO hoog is, kijken we samen naar mogelijkheden om nog relevanter te zijn voor de doelgroep.

Leuk detail: Monique is de bedenker van het dekbed met rits. Ze stond hiermee lange tijd op positie 1 in Google, totdat deze uitvinding is gebruikt in het bekende programma Dragons Den. De leverancier van deze dekbedden is hierdoor gestegen naar positie 1, maar dat duurde niet lang. Momenteel staan we weer op positie 1. We zien dit ook terug in de cijfers: het dekbed met rits is het unieke product van Dekbedovertrekken&Zo, waarmee ze echt meerwaarde kan bieden aan haar klanten.

 

 

We spreken met Monique over de samenwerking:

Met welke hulpvraag kwam je bij ons terecht?
Ik was niet meer helemaal tevreden over de SEO partij waar ik op dat moment bij zat en was eigenlijk al in vergevorderde gesprekken met 2 andere partijen. Mijn Google Ads partij wees mij op Traffic Today, en na telefonisch contact met Steven werden precies de punten benoemd waarom ik op zoek ging naar een ander SEO bureau. Dit, en de reeds bestaande samenwerking tussen mijn Ads partij en Traffic Today, heeft mij doen besluiten de samenwerking aan te gaan.

Hoe vind je dat de samenwerking met ons gaat?
De samenwerking verloopt zeer prettig. Prettige sparringpartner en door de laatste Google Update maakte ik direct aan het begin al een behoorlijke sprong in de zoekresultaten.

Wat verwacht van de webshop eind 2021?
Omdat Corona de online verkopen behoorlijk heeft verhoogd groeit Dekbedovertrekken & Zo hard. Het doel is dan ook om de huidige top 3 posities te behouden en om nog met enkele andere zoektermen met een hoog zoekvolume in ieder geval in de Top 5 te komen.

cta-employee-particles
Chantal staat voor je klaar!
Heb je een vraag?
Dekbedovertrekken &zo

Wij maken het mogelijk

Sani4all x Twinkle

Vorige case

Sans Online x Twinkle

Volgende case
Contactformulier

Vul de onderstaande gegevens in én wij nemen contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.