BTO

Betere customer journey als basis voor betere conversiewaarde

Bekijk de case
case-top-particles
BTO geoptimaliseerd door Traffic Today
BTO
BTO
BTO
BTO

Streven naar het hoogst haalbare

Al in 2000 kwam Remco van Doorn op het idee om laptops en desktops volledig op maat samen te stellen. Van kleur tot geheugen en afmeting: alles is mogelijk. Hij vertelt dat de grote A-merken destijds alleen vaste samenstellingen hadden, terwijl er vanuit de klant ook vraag was naar een grotere harde schijf of snellere processor, “Wij hebben daar op ingespeeld en zo is BTO ontstaan. Wij streven naar het hoogst haalbare op het gebied van functionaliteit, prestaties, kwaliteit en service.” aldus Remco. Bij BTO kun je dus jouw eigen laptop samenstellen en vind je gegarandeerd je ideale desktop computer.

“De reden van de samenwerking tussen BTO en Traffic Today is eigenlijk heel simpel, ik was op zoek naar SEO-marketing en Ads campagnebeheer dus ben gaan zoeken op het wereldwijde web en daar vond ik Traffic Today.”

Nadat Remco met twee andere partijen om tafel had gezeten reed hij naar Traffic Today toe. Volgens hem was het gesprek dat daar volgde precies zoals het moest zijn. “Vervolgens is Steven Lubbers hier bij ons geweest en heeft hij een overtuigend verhaal gehouden en wat praktijkvoorbeelden aangehaald, dit was voor ons de reden om met Traffic Today een samenwerking te beginnen. Wij weten zelf wel een klein beetje van online marketing, maar jullie hebben echt de kennis in huis, want het online landschap verandert continu. Zelf kunnen we het niet meer bijbenen, dus dan ga je op zoek naar een partij die daar gespecialiseerd in zijn.”

Onderling is vervolgens afgesproken hoe de samenwerking eruit zou zien. Remco verwacht van een online marketing bureau dat ze scherp om zich heen kijken om te zien wat anderen doen en hen ideeën aandraagt, ideeën serveert en proactief meedoet. “Niet op je stoel zitten wachten tot de klant belt. Je moet in marketing met de momenten meegaan.”

“De reden van de samenwerking tussen BTO en Traffic Today is eigenlijk heel simpel, ik was op zoek naar SEO-marketing en Ads campagnebeheer dus ben gaan zoeken op het wereldwijde web en daar vond ik Traffic Today.

Minder uitgeven, meer omzet

De eerste stap was de boel te stabiliseren en aan te passen naar de ideeën van Traffic Today. Vervolgens is er 40 procent kosten bespaard op Google Ads door minder uit te geven aan niet-rendabele zoekwoorden en het effectiever inzetten van Google Shopping, zonder omzet te verliezen.

Andere belangrijke mijlpalen die deze samenwerking kenmerken zijn de grote projecten die zijn binnengehaald en de toename van eigen verkoopkrachten. “Daarnaast hebben we ook hard aan onze SEO-positie en conversiepercentage gewerkt. Zo zijn we bezig om de customer journey te verbeteren middels een nieuwe menustructuur en het toevoegen en uitbreiden van de content op de website. Ook zijn we ons aanbod aan het uitbreiden, zoals de mogelijkheid om laptops te leasen.”

Een laptop als een maatpak

Remco vertelt dat BTO zicht onderscheidt door de klant te ontzorgen. Dit varieert van zorgen dat een bedrijf een eigen bedrijfslogo in beeld krijgt tot het bestickeren van laptops met bedrijfsnummers. Als je een bedrijf hebt met 3000 laptopgebuikers en iemand belt dat er eentje stuk is, dan is een nummer erg handig.

Daarnaast installeren ze de software die door het bedrijf gebruikt wordt en nemen ze de verpakkingen mee terug. “We laten geen enkele klant zitten met kartonnen dozen. Het allerbelangrijkste is uiteraard onze maatbouw. Een bedrijf of consument kan voor relatief weinig geld een laptop samenstellen die helemaal voldoet aan zijn wensen, oftewel die past als een maatpak. Je haalt immers pas het maximale uit een laptop wanneer de hardware op elkaar afgestemd is.”

Eens in de twee weken heeft Remco een bespreekmoment met projectleider Roy van der Zaag om de voortgang van de campagne te bespreken. “Mocht ik in de tussentijd dingen tegenkomen waar ik direct even contact wil hebben dan is dat mogelijk en dat werkt prettig. Roy denkt altijd goed mee en schakelt snel indien nodig.”

BTO wil ieder jaar een groei van 10% behalen. Dit jaar is er hoger ingezet en gaan ze voor een groei van 15%. “Zoals het er nu uitziet gaat dat wel lukken.”

Resultaten in cijfers

+ %
Ads rendement
- %
Ads Spend
+ %
conversiewaarde
cta-employee-particles
call-to-action
Roy staat voor je klaar!
Hoor het van Roy
BTO

Wij maken het mogelijk

Baktotaal Bouwhuis

Volgende case
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.